Ervaren freelancer & levend klankbord™
Veelzijdige online en offline visual designer
Gedreven UX- en interactie-ontwerper
Al sinds 1996 ben ik zowel online als offline actief met het opzetten van creatieve projecten en het uitdenken en vormgeven van websites en huisstijlen. Over de loop der jaren is daar een uitgebreid pakket aan kennis en kunde bijgekomen (zoals User Experience Design (UX), projectmanagement & productownership, copywriting & tekstredactie, HTML & CSS, en Concept Development), maar mijn oog voor detail en kwaliteit is zonder twijfel één van mijn meest ontwikkelde karakteristieken geworden.
Met een sterk aanpassingsvermogen zoek ik per project altijd naar de meest geschikte oplossing. Elke dag opnieuw, en liefst in directe samenwerking met mijn opdrachtgevers, kijk ik enthousiast en bevlogen naar wat de toekomst aan mogelijkheden en uitdagingen te bieden heeft. Ik ben dan ook trots op het feit dat ik mijn opdrachtgevers haarfijn weet aan te voelen en dat met elkaar meedenken keer op keer de regel is.
Een goed deel van mijn portfolio is ook hieronder te bekijken. Zowel het overzicht hier als de pdf zijn tot en met maart 2014 bijgewerkt.
Een compleet advies- en huisstijlvernieuwingstraject voor ouderen- en wijkzorgcentrum Pennemes te Zaandam. Ook de website zal hierbij worden meegenomen.
Het interactie- en website-ontwerp voor Amsterdam Travel Taxi. Een klein taxibedrijf in Amsterdam dat ik voor een klein prijsje uit de brand aan het helpen ben.
N.B. Het nieuwe design staat nog niet live!
In opdracht van Studio Bovenkamer heb ik het interactie- en website-ontwerp verzorgd voor een reisorganisatie uit Midden-Amerika. In de landen Costa Rica en Panama bieden zij Spaanse taalcursussen en bijzondere, culturele reiservaringen aan.
Via mijn blog laat ik zo heel nu en dan zien wat me bezig houdt. Cijfertjes, vakinhoudelijke onderwerpen of gewoon interessante of leuke links passeren er de revu.
Bekijk mijn blog ›Ontwerpen of restylen van uw website of gehele huisstijl? De gebruiksvriendelijkheid van uw online applicatie sterk verbeteren? Samen brainstormen over de kwaliteit en boodschap van uw huidige online en/of offline uitingen? Ik sta voor u klaar, van de allereerste ideeën tot en met een volledig uitgewerkt product of design.
Voor alle losse eindjes en overige zaken kan ik vaak een beroep doen op mijn uitgebreide netwerk van gelijkgestemde professionals. Voor grote online trajecten en/of gespecialiseerde webbouw o.b.v. WordPress, verwijs ik vaak door naar mijn Amsterdamse collega’s van Haboes.
Ik ben daarom tevens in staat om u verder te helpen op het gebied van:
Gedetacheerd bij Kennisnet, ging ik met een gespecialiseerde interactiecollega aan de slag om een totale vernieuwing en herziening van een erg belangrijke online applicatie (ongeveer 900.000 unieke gebruikers op jaarbasis) op zowel interactie- als vormgevingsgebied te bewerkstelligen.
De hulpdocumenten en uitleg van de online Kennisnet-applicatie bleken dermate veel te wensen over te laten, dat het voorstel om eveneens een infographic te verzorgen, meteen in goede aarde viel. Samen met Joost Verweij, mijn interactiecollega bij Evident, kwamen we al vrij snel tot een kloppend plaatje.
Ik werd door gediplomeerd weddingplanner Senna benaderd met de vraag of ik voor haar een website kon maken die helemaal bij haar paste, en tegelijkertijd, vooral ten opzichte van de vele andere weddingplanners, een nieuw en ander geluid kon bieden.
De SEM-website was sterk verouderd en nodig toe aan een fikse opknapbeurt. Via mijn vaste freelancecontact met onlinemarketingbureau Acorn, kreeg ik het verzoek binnen om me eens te buigen over een nieuw webdesign en een verbeterde website- en navigatiestructuur. Een uitdaging die ik natuurlijk graag aan wilde gaan.
‘Driestar Educatief’ had meerdere losse sites en een groot productenportfolio dat erg versplinterd werd ontsloten. De grote verscheidenheid aan labels en de vele opleidingen en cursussen, vroegen om een ander navigatiemodel. De opdracht was om binnen één site, voor alle doelgroepen, een nieuw online platform te ontwikkelen.
Dit was mijn eerste grote project in dienst van Evident. De opdracht was om aan de hand van allerlei geldende, interne ProRail-profiel- en marketingconcepten, minder geslaagde Evident-designpogingen en een frisse blik, na 3, 4 jaar van slechts kleine successen nu eens echt met ProRail tot een geheel nieuwe website te komen.
De HR-afdeling van Damen was al een flinke poos op zoek naar een nieuw geluid, in dit geval een website die nu eens echt kon vertalen en verhalen wat het betekende om bij Damen een carrière te beginnen of uit te bouwen. Opgehangen aan ‘Dare to discover the best years of your life’, ging ik aan de slag.
Zonder naam of bestaand concept onder de arm, werd Admium door 'ATC Match' benaderd om vanaf de allereerste stappen mee te denken over een nieuw dochterbedrijf. Samen met de klant ging ik een concepttraject in waarbij er eerst over ‘het geluid’ en daarna over de te voeren naam en uiterlijk van alle online en offline uitingen werd nagedacht.
Wil je meer van mijn werk zien? Download mijn volledige Portfolio (.pdf, ± 80mb).
Ik reageer meestal binnen 24 uur.